Airbnb е реализирал най-добрия си празничен сезон в края на годината с оборот от 1,9 милиарда долара за четвъртото тримесечие на 2022 година благодарение на солидния растеж в броя на резервациите. Това се посочва в комюнике с резултатите на компанията, цитирано от Франс прес.

По този начин приходите на платформата за краткосрочен наем на жилища са нараснали с 24 на сто на годишна основа въпреки трудния икономически контекст, белязан от инфлацията и мащабните социални планове в САЩ.

Чистата печалба е нараснала почти петорно - до 319 милиона долара, което е доста над очакванията на пазарите. Това е "четвъртото най-доходоносно тримесечие" в историята на Airbnb, подчерта калифорнийската група.

Акциите на компанията скочиха с над 9 на сто по време на електронната търговия след затварянето на Нюйоркската борса. Шефът на компанията, Брайън Чески, изрази оптимизъм за настоящето тримесечие предвид че потребителите все по-често правят предварителни резервации.

"Пътуващите започнаха да посещават градовете и да пътуват в чужбина. Именно този род пътувания поддържаше платформата преди пътуванията", уточни той по време на телефонна конференция.

Платформата разполагаше с 6,6 милиона жилища за настаняване в края на декември или 16 на сто повече, отколкото преди година (без да се брои Китай).

Снимка: Pixabay

Брайън Чески разширява предлагането, залагайки на желанието на хората да генерират допълнителни приходи, "които често са от жизненоважно значение в тези трудни времена", но и на подобряване на услугата.

Airbnb въведе през есента система, която позволява хората, които за пръв път отдават жилищата си под наем, да бъдат консултирани от по-опитни наемодатели на платформата, за което тя им заплаща.

"Броят на новите активни наемодатели, наети с помощта на "супердомакините", е нараснал с 20 на сто", увери Брайън Чески. Платформата е добавила и възможността да се провери самоличността на пътуващите и е увеличила размера на щетите, покрити от застраховката "Еъркавър" (AirCover).

През 2020 година, сблъсквайки се с пандемията и здравните ограничения, на Airbnb се наложи да уволни една четвърт от персонала си и да преразгледа приоритетите си. "Опитах се да създам много неща едновременно", обясни пред АФП в края на ноември Брайън Чески. Като цяло Airbnb е осъществила през 2022 година оборот от 8,4 милиарда долара, което е повишение с 40 на сто на годишна основа, допълва БТА.