Популярната круизна компания P&O Австралия е на път да затвори врати. Решението е взето, след като Daily Mail Австралия посочва, че един от пасажерите е скочил от борда, след като натрупал безумен дълг в казиното на кораба.

P&O е дъщерна фирма на Carnival Corporation, която вече е обявила, че след 90 години на пазара, фирмата ще затвори. Решението се дължи на "стратегическата реалност на малкото население на Южния Пасифик и значително по-високите оперативни и регулаторни разходи". Компанията не се фокусира върху инцидента и посочва, че ще ребрандира корабите си, поставяйки логото на Carnival Cruise.

Австралийската дъщерна компания ще предостави четири круизни кораба. Това е официалната версия, но Daily Mail посочва нещо друго като основна причина. Шейн Диксън е скочил от палубата на 6 май, докато корабът наближавал пристанището в Сидни. Инцидентът се е случил около 4 часа сутринта, а Диксън е успял да направи сметка от 9 хиляди долара, които били непосилни за него.

Daily Mail посочва, че Диксън е имал няколко лични трагедии, здравословно състояние и в последните месеци се опитвал да преживее развода и липсата на децата си. Пасажерът е осъзнал какво е направил в края на почивката. Смъртта на гостът осветлява и една особено коварна практика на казината на борда на луксозните лайнери.

За да бъдат стимулирани да играят смело пътниците могат да трупат сметка на каютата, а не своя собствена. Друг е въпросът, че мнозина са посрещнати от най-различни ваучери за бонуси, алкохолни напитки и храни.

Снимка: Getty images/Gulliver photos

След нашумяването на случая, други пътници също допълват историята и признават, че са получили отказ да се изключат от територията на казиното - такава функция не била позволена, но правилата на казиното посочват, че е налична. Клиенти, които не са успели да заплатят дълга си, били държани на борда от персонала, разпитвани са и често дори са били притискани.

Говорителите на P&O отказват да коментират случая пред Daily Mail Австралия, защото в момента тече разследване, както и не е излязла експертизата на съдебния лекар. Семейството на Шейн Диксън отказва да коментира случая и не е обявило дали ще съди въпросната компания за използваните практики и подтикването на гостите към игра.

Австралия има особено строги правила и забранява предоставянето на ваучери, свободна реклама или консумация да бъдат показвани в телевизия или интернет платформи. Круизните кораби могат да заобикалят тези правила, след като излязат в международни води - на 12 морски мили от бреговете на Австралия.

Морските закони са нож с две остриета за всеки юрист. Обикновено корабът трябва да принадлежи на държавата, в която е регистриран, а след това трябва да се обърне внимание и на водите, в които плава. Ако корабът е регистриран в друга страна, на борда се спазват нейните закони. При навлизането в чужди води, законите на страната - домакин също влизат в действие. При влизане в международни води, никой не може да е категоричен кое право се използва и как трябва да се регулират правилата.

В международни води е ясно, че корабите на P&O използват британските правила, след като са регистрирани именно под британски флаг. Във Великобритания няма толкова сериозни правила за хазарта. Изпълнителният директор на Алианса на Хазартната реформа - Каръл Бенет признава, че персоналът не е направил нищо, за да ограничи или спре Шейн.

Някои от пасажерите са били подканяни да започнат да играят, за да върнат загубеното. P&O приема обратната връзка и я оценява. Компанията е готова да разследва случаите на всеки, който е пострадал от грешните практики на персонала в казиното и на борда на кораба.