България се обособява на девет туристически района. Родопите и Розовата долина отново се появяват на картата, съобщиха от Министерство на икономиката и енергетиката.

В рамките на Международното туристическо изложение "Планините на България - гостоприемство в четири сезона" в Пампорово бяха обсъдени проблемите и възможностите пред български туризъм.

Особен интерес предизвика представянето от страна на проф. Васил Маринов от Софийския университет на концепцията за туристическо райониране на България.

Проектът е финансиран от МИЕ и е осъществен съвместно с колектив от водещи български научни работници и преподаватели.

В проведените срещи, дискусии и от обратната информация от общините, браншовите организации и научните среди е дадена висока оценка за концепцията, по силата на която в България се оформят 9 туристически района със своя уникалност, специфика и водещи видове туризъм.

Така на картата на районирането отново се появяват знакови за България райони като Розовота долина и Родопите.

"За мен е необяснимо как в предходните разработки е допуснат подобен пропуск, заяви зам.-министър Бранимир Ботев.

"В исторически цивилизационен план свещената за траките планина Родопа е описана още от всички древни автори, а Долината на розите е знакова за България и може би най-познатият от маркетингова гледна точка район в България за цяла Европа, та до Япония, Китай, Америка
", допълни Ботев.

Браншът и зам.-министър Ботев се обединиха около решението още следващата седмица районирането да бъде публикуван за обществено обсъждане на сайта на МИЕ.

Ботев запозна присъстващите на форума с изводите от срещата министрите на туризма в Париж в рамките на международното изложение "Топ Реза".

Три са топ факторите, които ще определят бъдещото развитие на глобалния туризъм, посочи той - летищата да се превърнат в средища за туристическа информация и услуги; да се изградят магистрали, които бързо да доставят потоците туристи до туристическите ареали и да се гарантира сигурността на туристите.

На форума в Пампорово беше представен и анализ на Института по маркетинг, от който стана ясно, че въпреки лошия в климатично отношение сезон, туризмът ни се развива и от януари до август 2014 г. България е посетена от 5,391 млн. чужденци, което е с 6% повече спрямо същия период на 2013-а.

Приходите от международен туризъм в текущата сметка на платежния баланс по данни на БНБ за периода януари-юли 2014 г. бележи ръст от 3,6% в сравнение със същия период на 2013 г. и възлиза на 1,719 млрд. евро.