Туристи се оплакаха пред Нова телевизия от храната ол инклузив, стаите и отношението на персонала в "Мурите".

"Първото нещо, което ме шокира, беше следобедна закуска ни сервираха "баница", която всъщност беше хляб със сирене и яйца, варени яйца, пържени яйца, варени кренвирши, кюфтета, които са начупени, отхапани", разказа пред камерата жена на име Хрисимира, която определи храната като "помия".

Собствениците опитали да изгонят нея и семейството й с 2-годишно дете след репортаж за хотела. Според тях тя искала да ги злепостави и такива проблеми изобщо не е имало.

Жената обаче даде и друг фрапиращ пример - когато попитала сервитьор защо няма топчетата в супата топчета, той й отвърнал, че може да сложи неговите.

И други летовници заявиха, че информацията в интернет за хотела изобщо не отговаря на реалността и са много разочаровани от този "пълен фарс"- в стаите нямало хавлии, казанчетата в баните течали, открили в гардероба си дори възглавница, оцапана с кръв.

Оказа се, че хотелът е бил глобен заради нарушения само седмица по-рано.

Успоредно със сигнала, който е постъпил при вас, в нашата комисия също е постъпила жалба срещу този хотел. Ние вече извършихме проверка. Установихме, че това място за настаняване е най-ниско катигоризирано – така наречения апартамент за гости с една звезда. Ще наложим санкция за нелоялна търговска практика, която може да достигне до 30 000 лева”, заяви днес пред телевизията председателят на Комисията за защита на потребителите инж. Димитър Маргаритов.

Той допълни, че до няколко дни всичко трябва да е приключило със санкция, защото собствениците са рекламирали хотел, а всъщност имат само къща за гости. По закон, когато предлагаш ол инклузив, трябва да имаш категоризация и на ресторанта. В такъв случай би се стигнало и до затваряне на обекта, добави Маргаритов.

Шефът на КЗП уточни, че за нарушения като липса на цени се налагат от 1000 до 3000 лева глоба.

"Имаме дежурни екипи, които в почивните дни проверяват сигнали, постъпили на телефон 0 700 111 22, както и на нашия сайт, където могат да бъде прикачван снимков материал. Имаме и приемни лятото по морето, а зимата – в планинските курорти”, каза още Маргаритов.

Той обаче подчерта, че такива случаи не трябва да слагат щампа върху цялостния туризъм у нас. Причината – Комисията за защита на потребителите е извършила около 3000 проверки по Черноморието и само в 7-8% от тях са констатирани нарушения.