Лисабон и Мадрид са две от най-живописните и вълнуващи столици в Европа, но придвижването между тях не е никак лесно, тъй като не са пряко свързани с влак
И това ще се промени до края на десетилетието. Португалските власти обявиха неотдавна, че имат намерение да стартират директна връзка между Лисабон и Мадрид, а сега става ясно, че ЕС подкрепя плановете за завършване на всичко това до пет години.
Европейската комисия заяви, че планира да подпише официално решение за изпълнение по-късно тази година, а целта е проектът да бъде завършен до 2030 г., навреме за историческо събитие - двете страни ще бъдат съвместни домакини на Световното първенство по футбол през 2030 г.
В момента пътуването може да отнеме над девет часа, което е повече от пътуването с автобус (седем часа) и с кола (шест часа), и често включва до четири прекачвания.
За пътниците обаче вече има добри новини, тъй като директната линия вече изглежда възможна благодарение на изграждането на трети мост над река Тахо, а правителствата на Испания и Португалия работят за изграждането на своята част от линията.
Пътуването ще отнема само три часа. Услугата не само ще намали вредните емисии, но и натоварването по магистралите.
Планира се също така да се подобрят съществуващите връзки между Порто и Виго и Порто и Лисабон. Влакът между Порто и Лисабон ще бъде два пъти по-бърз, а от Виго до Лисабон ще има и директен маршрут (в момента пътниците трябва да се прекачват поне веднъж).
Пътуването между тези две иберийски столици скоро ще бъде много по-гладко. А според The Local има надежда, че 40-те ежедневни полета между Лисабон и Мадрид и 20-те между Лисабон и Порто ще бъдат драстично намалени.
Ако вярвате в правото си на обективна информация, подкрепете ни.
Вашето дарение от всякакъв размер и по всяко време означава много за нас.
Скъпи читатели,
Днес, повече от всякога, независимата журналистика има нужда от вас.В мисията си да предоставяме обективни, достоверни и навременни новини разчитаме на вашата подкрепа.
Ако вярвате в правото си на обективна информация, подкрепете ни.