Намираме се в сезона на почивките. По този повод, в рубриката "Моите права", говорим за това какви са правата на туристите и към кои институции могат да се обърнат при евентуален проблем с планувания отдих, пише БНР.
Независимо как сме направили резервацията си - директно, от мястото на настаняване или през туристическа агенция, винаги е възможно да изникнат проблеми и несъответствия с оферирането и предварително уговореното. Това каза Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите":
"И тогава е добре да знаем правата си и да ги потърсим. Ако сме си закупили пакет от туристическа агенция - тогава се обръщаме към нея, като имаме 14 дни от установяване на несъответствие с договореното.
Когато има проблем с туристическа агенция или представител на място за настаняване, първо трябва да търсим правата си пред търговеца. Ако обаче това не помогне, трябва да сезираме институциите - Комисия за защита на потребителите и Министерството на туризма.
Когато предявяваме своите претенции, трябва да го направим писмено."
Случаите за некоректни практики от този сезон са много разнородни, допълни Габриела Руменова.
От "Ние, потребителите" съветват още: потребителите, на които сега им предстои да направят своите резервации или ще изберат пакетни пътувания, да не се водят само от цената, а да обръщат внимание какво ще получат срещу тази цена и чак тогава да правят сравненията.
Да се гледат поне два компонента - цена и съдържание на пакета, и на базата на тях да разглеждат различните предложения за отдих. Понякога, базирайки се само на цената, се получава нещо, което не удовлетворява очакванията и потребностите ни и хората остават разочаровани от своята годишна почивка.