Много самолети остават по пистите покрай ограниченията за пътуване, наложени заради пандемията, а авиокомпаниите се опитват да намерят начини да си върнат поне малка част от загубените приходи.

Най-голямата авиокомпания в Япония започна да предлага луксозен обяд на борда на паркиран самолет, наречен от нея "ресторант с крила".

Още в първия ден десетки японци заеха местата си в първа класа, за да се насладят поне на част от преживяването на пътуването, докато в страната са в сила ограничения за пътуване, пише вестник "Гардиън".

Авиокомпания All Nippon Airlines (ANA) предлага на "пътниците" си избор между три менюта - традиционно японско, западно с телешко или западно с риба. Ценивоте категории са две - обяд в първа класа струва около 460 евро, а в бизнес класа цената е почти наполовина.

Самолетът Боинг-777 е паркиран на летище Ханеда в Токио и през месец април ще сервира 22 луксозни самолетни обяда.

ANA дава възможност на клиентите си да си поръчат самолетна храна за вкъщи от декември 2020 г., като до средата на януари този модел е помогнал на авиокомпанията да генерира приход от над 1,5 милиона евро.