Общото впечатление на пътниците на летище София се подобрява, сочат резултати от глобално проучване на Асоциацията на летищата (Airports Council International), което обхваща 283 световни аерогари, от които 104 европейски.

Проучването на качеството на летищното обслужване ASQ (Airport Service Quality) се извърша по единна глобална методология и обхваща мнението на пасажерите за всички аспекти на летищното преживяване - от транспорта до и от аерогарата, през всички формалности и възможности за пазаруване, хранене и забавления, до изходите за отвеждане към самолета.

За стария континент проучването класира летище София на 56-а позиция, а по обща удовлетвореност от предлаганите услуги получава оценка от 4,05 по петобалната скала.

"Проучването е ориентир за това къде сме ние спрямо останалите. Резултатите са обнадеждаващи на този етап и без да подценяваме голямата работа която ни предстои, вярваме, че сме на прав път. Обратната връзка от клиентите е наистина важна за нас, ще продължим да работим за тяхното по-добро преживяване ", казва директор "Терминали" Андраш Абел.

В последните три месеца на миналата година 350 анкетирани пасажери на столичния аеропорт отчитат като силни страни транспортния достъп, ефективността на регистрацията за полет (check in), близостта на гейтовете и осезаемото подобрение в качеството на безжичния интернет.

Анкетираните пътници оценяват с 4,15 т. времето, необходимо за преминаване през задължителните проверки за сигурност, а с 4,02 т. - готовността на персонала за съдействие на всички етапи от преминаването през терминалите.

Като области за подобрение са отчетени чистотата на санитарните помещения (3,01 т.), разнообразието от места за хранене (3,83 т.) и от търговски обекти (3,68 т.). От летище София посочват, че по тези точки вече са предприети мерки. Почистването е възложено на германската компания Dr. Sasse. Предстои изграждане на нови безмитни магазини на площ от близо 2000 кв. м.

През 2022 г. летище София е обслужило 6 003 653 пътници. Това е значително повече спрямо 2021 г., но с над 1 млн. пътници по-малко в сравнение с 2019 година - последната преди COVID-пандемията, допълва БТА.