През 2023 г. в ЕС са били осъществени 678,6 милиона краткосрочни нощувки, резервирани през онлайн платформи като "Еърбиенби" (Airbnb), "Букинг" (Booking), "Експидиа груп" (Expedia Group) и "Трипадвайзър" (TripAdvisor), сочат данни на Евростат. Това е увеличение с 13,8 на сто спрямо 2022 г., когато тези нощувки са били 596,5 милиона.
Резервациите през тези платформи през 2023 г. надхвърлят резервациите през 2022 г. в 11 от всички 12 месеца, като през последното тримесечие ръстът е с повече от 20 на сто. През октомври, например, са били реализирани 55,3 милиона нощувки, резервирани през онлайн платформи, или с 21,9 на сто повече от същия месец на 2022 г. През ноември нощувките са 31,8 милиона (+20 на сто), а през декември - 45,3 милиона (+25,8 на сто).
Информацията на национално и регионално ниво идва от платформите по силата на споразумение с Европейската комисия, сключено през март 2020 г. Регионалните данни идват с тримесечно закъснение, както е и записано в споразумението.
През лятото на 2023 г. най-много онлайн резервации са били реализирани в някои региони на Хърватия, Испания и Италия.
В периода юли-септември по адриатическото крайбрежие на Хърватия са били осъществени 23,7 милиона нощувки, резервирани чрез онлайн платформи. В класацията следват Андалусия в Испания (14 милиона нощувки) и френският регион Прованс-Алп-Кот-д-Азур (12,2 милиона нощувки).