“Спонтанност” спокойно може да бъде обявена за дума на годината за 2021 г., макар годината едва да започва. 

Последното проучване по темата, направено от Hotels.com, показва, че 89% от американците възнамеряват да са много по-импулсивни през следващите 12 месеца, що се отнася до вземането на решения за почивки и екскурзии.

След 2020-а, през която пътуванията често бяха отменяни, а скуката налегна затворените по домовете им хора, натрупаното нетърпение за нови приключения логично ще доведе до повече резервации, направени 2-3 дни преди пътуването. 

За 32% от интервюираните 2020-а е била “изгубена година” за туризъм, а повече от една трета са готови да захвърлят всичко и да заминат на ваканция в първия момент, когато им се открие възможност – дори и това да означава тръгване в същия ден.

Да планират или да не планират - това е въпросът, който все по-рядко ще стои пред готвещите се за ваканция туристи. 28% от запитаните искат да оставят организацията и планирането в миналото и по време на ваканция да правят просто каквото им се иска. Една четвърт са готови да опитат нови преживявания. 

Нагласите на участниците в проучването показват също, че хората са готови да си подарят повече лукс и да се глезят. Около 26% от запитаните са заявили, че са готови да платят повече за по-добра стая в хотел. Почти толкова (24%) са и тези, които спонтанно биха се съгласили на предложение за настаняване в по-висок клас стая в хотел. 

Точно тук туристическата индустрия ще има шанс да промени начина, по който предлага услугите си на туристите. Турове, бонуси и предложения за луксозни добавки към почивката все повече ще се продават в последния момент или на място, когато посетителите пристигнат. Това ще направи бизнеса по-непредвидим, но и ще даде възможност на доставчиците на туристически услуги да бъдат гъвкави и да предлагат продукти според интересите и настроението на своите клиенти.