Десетки хора се оказват без резервация дни преди началото на отпуските си в Гърция, макар да са платили. Туроператорът отрича вина и обещава да върне парите.

Измамените планирали почивката си рано и я резервирали в туристическата фирма „Мадес груп” през онлайн платформата „Травел базар”, разказват пред bTV потърпевшите.

Веднага след резервацията платили половината от цената, а по-късно – и останалите пари. Два дни преди началото на отпуска им обаче едно от пострадалите семейства се оказва с анулирана резервация. При обаждане в гръцкия хотел, в който са планирали да почиват, се установява, че там никога не е имало резервация на тяхно име. Така нито успяват да заминат на почивка, нито да си върнат парите от туристическата компания.

Измамените откриват още потърпевши от същата компания в социалните мрежи. Ситуацията е подобна – запазена почивка в Гърция още през май и липса на реална резервация в избрания хотел.

„Парите ще бъдат върнати, ако изтриете всички коментари и се ангажирате повече никога да не пишете за този случай в интернет”, бил отговорът който Сашо Райков, един от пострадалите, получил.

„Мадес груп” е на пазара вече седем години. Лицензирана е в Министерството на туризма. На обявения адрес обаче репортер на телевизията не е открил никого. От „Травел базар” също отказват да застанат пред камера. Обясняват, че са постъпили коректно, а до проблема с резервациите се стигнало заради натоварения летен сезон в Гърция. Уверяват, че до края на днешния ден ще възстановят парите на потърпевшите.

Оказва се, че още преди години фирмата „Травел базар” е предлагала туристически услуги без необходимата регистрация. Справка на Министерството на туризма показва, че задължителната застраховката „Отговорност на туроператора” на агенция „Мадес груп” е изтекла.

„Те имат лиценз и за мен това е достатъчно. След като е лицензирана от министерството, би трябвало тази фирма да е адекватна, но виждате колко много измамени има”, коментира Райков.

Потърпевшите са категорични, че ако не получат парите си, ще търсят правата си в съда.

По-късно от Министерството на туризма съобщиха, че заедно с Комисията за защита на потребители са се заели със случая и ще окажат помощ на потърпевшите да си възстановят парите. От „Мадес груп“ им обяснили, че дублирането на резервации се е получило, защото в Гърция работят с местен туроператор и вината е негова. Предложили на туристите настаняване в по-висококатегориен хотел, но част от тях първоначално отказали.