Нощните влакове между големи европейски градове се завръщат на сцената, като имат за цел да предложат алтернатива на тези, които не искат да ползват самолет, при това с удобства като закуска в леглото и безплатен Wi-Fi.

На много места в Европа спалните купета малко по малко намаляват или да са напълно елиминирани. Германските железници Дойче Бан пенсионираха всичките си спални вагони през 2016 г., тъй като бяха на загуба, а шведското министерство на транспорта обяви, че спира нощните влакове до Германия и Белгия в края на 2022 г.

Нощните влакове със спални вагони обаче ще се завърнат триумфално в Европа през следващите години, като се очаква първият маршрут - от Прага през Дрезден и Берлин до Амстердам, да тръгне още през 2022 г. благодарение на жп кооператива European Sleeper. В сдружението се включват и държавните железопътни компании на Германия, Швейцария, Австрия и Франция.

Във влака ще има както спални, така и седящи места, няколко опции за ниво на комфорт, закуска в леглото, Wi-Fi и неограничено кафе.

Други маршрути, които се планират през следващите пет години, са Виена - Париж (през Мюнхен, очакван старт: декември 2021 г.), Цюрих - Амстердам (декември 2021 г.), Цюрих - Рим (декември 2022 г.), Виена - Париж (но този път през Берлин и Брюксел, от декември 2024 г.)

От лятото на 2020 г. нощен влак се движи и по маршрута Прага - Риека (на хърватското крайбрежие), като само за 22 евро пътниците стигаха за една нощ от столицата на Чехия до морето. Само през първата седмица бяха продадени над 50 000 билета за този влак.