Германия, Австрия, Франция и Швейцария съобщиха днес за по-тясно сътрудничество между националните им железопътни компании, за да пуснат няколко паневропейски нощни влакове, сред които Париж-Виена от декември 2021 година, предаде Франс прес.

Меморандум за разбирателство, подписан в рамките на Съвета на министрите на транспорта на ЕС, ускорява конкретно проектите за разширяване на мрежата Найтджет (Nightjet) на Австрийските федерални железници (OBB). Те са инициатори на възраждането на нощните влакове в Европа в сътрудничество с германската Дойче Бан (Deutsche Bahn), швейцарските федерални железници (CFF) и френската държавна железопътна компания Ес Ен Се Еф (SNCF).

Сред тези железопътни връзки линията Париж-Мюнхен-Виена трябва да бъде възобновена през декември 2021 година, три години по-рано, отколкото предвиждаше австрийският жп превозвач.

Тя обаче няма да следва традиционния маршрут през Страсбург, а ще се присъедини към вече съществуващото трасе Брюксел-Виена в Манхайм, на юг от Франкфурт.

През декември 2023 година към нея ще се присъедини отсечката Манхайм-Берлин, която ще позволи връзките Париж-Берлин и Брюксел-Берлин.

Точните маршрути на тези линии все още не са уточнени окончателно, обясни Ес Ен Се Еф, която е търговски партньор на проекта.

Планът, представен днес, включва също и нощни влакове Амстердам-Кьолн-Цюрих (за декември 2021 година) и Цюрих-Барселона (декември 2024 година), които вече бяха договорени в споразумението от септември между австрийските и швейцарските железници.

От днес се насочваме към Трансевропейски експрес - ТЕЕ (Trans Europe Express - TEE) 2.0, изрази задоволството си германският министър на транспорта Андреас Шойер на онлайн пресконференция.

Министърът, който включи възраждането на митичната мрежа Трансевропейския експрес в дневния ред на германското ротационно председателство на ЕС, прогнозира златна ера за железниците след Ковид-19.

Програмата му, насочена към свързаността между високоскоростните влакове, включва и нощните влакове.

Главният изпълнителен директор на Ес Ен Се Еф Жан-Пиер Фаранду заяви, че е било необходимо да се вслушат в младите хора, които искат все по-малко да пътуват със самолет.

Сега е подходящият момент за пускането на нощни влакове в Европа, добави той, признавайки, че инициативата е била на колегите му, а френската железопътна компания се е отнасяла по-скоро предпазливо.

"Ес Ен Се Еф ще закачи вагона си към този локомотив, което ще ни позволи да предложим на клиентите ни нова услуга, една подобрена и качествена услуга за екологична европейска мобилност", добави той