Това е обявил главният изпълнителен директор на държавната група "Феровие дело стато италиане" (Ferrovie dello Stato Italiane), цитирана от Франс прес.

"Възнамеряваме да свържем Мадрид и Париж до края на 2024 година", e заявил Луиджи Ферарис в съобщение, публикувано на сайта на компанията. Информацията бе потвърдена пред АФП и от говорител на "Феровие дело стато италиане", под шапката на която е "Трениталия".

Италианската група, която присъства на френския пазар от една година с влак по маршрута Париж-Лион, възнамерява да открие и нова линия между Париж и Барселона, която ще е свързана с пуснатата на 25 ноември от испанския й филиал "Ирио" (Iryo) линия Мадрид-Барселона.

"Има план и работим по него, така че тази мечта може да се сбъдне до края на 2024 г.", добави той.

"Това е част от проекта", потвърди днес пред АФП и маркетинг директорът на "Трениталия" Франция Фабрис Толедано, но все още не са ясни конкретните срокове, допълни той.

Година след пускането на високоскоростни влакове на Ес Ен Се Еф (SNCF) между Париж, Лион, Торино и Милано, шефът на "Трениталия" - Франция Роберто Ринаудо изрази задоволството си от "невероятните резултати с над 1 милион продадени места.

Процентът на заетите места по линията Париж-Лион обаче е само 50 на сто, призна той, отказвайки да изкаже мнение за претърпените от италианската компания загуби на френския пазар и подчертавайки, че не е поставенa цел за рентабилност, допълва БТА.