Звучеше като сбъдната мечта за пътешествениците - тригодишен круиз, обикалящ земното кълбо в търсене на вечно лято, на сравнително достъпна цена.

Когато през март Life at Sea Cruises обяви 36-месечното си пътешествие с каюти на цени от 29 999 долара на човек годишно за all inclusive начин на живот, много хора побързаха да резервират.

Но тази мечта изглежда се превърна в кошмар през май, когато блянът бе потопен от скандал - част от екипа напусна компанията, което изглеждаше като разногласие относно самия кораб, а пътниците отмениха резервациите.

Сега обаче изглежда, че проектът отново се задвижва, пише CNN. Вече е потвърдено, че за околосветското пътешествие ще бъде използван по-голям кораб. Датата остава същата - 1 ноември 2023 г.

Life at Sea Cruises вече е собственост и се управлява изцяло от Miray Cruises - компания с 30-годишна история на работа в Егейско море. Miray е партньорът на круизната компания, който участва в проекта от самото начало.

Корабът на Miray, MV Gemini, е бил определен като плавателен съд за круиза още през март - нещо, което се превърна в основна причина за разрива в отношенията между Miray и членовете на бившия екип на Life at Sea.

Двадесет и двама членове на екипа, включително главният изпълнителен директор, главният директор по технологиите и директорът по продажбите и маркетинга, "се оттеглиха" от проекта, заяви по онова време пред CNN Микаел Петерсон, бившият изпълнителен директор.

Снимка: Life at Sea Cruises

Директорът по продажбите и маркетинга, Ирина Стрембитски, отиде по-далеч, твърдейки, че корабът е бил признат за "негоден за плаване" от инженер, който също така изразил съмнение, че ще може да завърши тригодишното пътуване - твърдение, което сега е в основата на дело за клевета, заведено от Miray.

Всички 22-ма напуснали, казва Петерсон, сега работят по конкурентен проект: Villa Vie Residences - който според уебсайта ще бъде "световен круиз... обикалящ света на всеки три години и половина".

Villa Vie провежда уебинари за потенциални клиенти, но все още не е определила кораб, нито е споделила потенциални цени. Петерсон заяви пред CNN, че екипът му се надява да приема резервации от август.

По-голям кораб, по-малко гости

Междувременно Miray съобщава, че започва първия си круиз Life at Sea с новия си кораб, както е планирано през ноември. MV Lara ще бъде по-голям от Gemini, казва Кендра Холмс, главен изпълнителен директор на Miray Cruises, пред CNN.

Корабът - построен през 2003 г. и в момента работещ за друга круизна линия - има 627 каюти с капацитет за 1266 пътници, но Холмс каза, че планират да продадат максимум 532 каюти, или около 85%, за да запазят усещането за простор на борда. Всяка каюта ще има повече пространство, отколкото на Gemini, и докато най-евтините стаи на Gemini бяха на втора палуба, на Lara те ще започват от трета, а някои стаи ще са на четвърта палуба.

Холмс казва, че компанията винаги е планирала да придобие още един кораб, за да може да продължи маршрутите си в Егейско море. Вместо да закупят заместител на Gemini, те решават да се възползват от по-голям плавателен съд за тригодишното пътешествие. Екипът за първи път видя новия кораб през март, когато рекламираше околосветските круизи на Gemini. Холмс заявява, че са продължили да рекламират Gemini, докато не са били сигурни, че продажбата на Lara ще се осъществи навреме, за да се реализира плаването на Life at Sea.

Холмс не посочва настоящото име на кораба, който ще се превърне в MV Lara, нито от кого го е купила Miray, но според подробностите, които може да даде (в момента корабът е във водите на Обединеното кралство и наскоро е завършил пътуване из Северна Европа), вероятността е това да е AIDAaura, един от трите кораба на AIDA Cruises, германски филиал на Carnival. Понастоящем супермоделът Хайди Клум е кръстница на кораба, който има четири ресторанта, два салона, пет бара и клуба, както и два басейна, според AIDA Cruises.

Компанията ще се "сбогува" с кораба през септември след 20 години и повече от 800 пътувания, според уебсайта на AIDA.

Отмяна на резервации и криза

Сътресенията накараха някои пътници да се откажат напълно от пътуването.

Холмс казва, че компанията "доближава 40 %" от капацитета си с настоящите резервации - което означава, че са продадени над 200 стаи. При изтеглянето на кораба Gemini имаше около 50% предварителни резервации - от общо 400 каюти. По думите ѝ новите резервации са изравнили броя на отменените резервации.

Първоначалната оферта изискваше депозит от 5 000 долара. "Мнозина се отказаха, след като разбраха, че не могат да си го позволят, или не им е удобно да бъдат на кораба, или имат семейни задължения. Имахме няколко души, които се опитаха да продадат къщите си и не успяха. Мнозина осъзнаха: "Не мога да си позволя да си взема три години отпуск", казва тя.

Не всички обаче е необходимо да взимат три години отпуск. Компанията ще премахне казиното и ще го замени с работни пространства и зали за срещи.

Сред гостите, които са се записали досега, двойките и самостоятелно пътуващите са разделени в съотношение 60-40, а възрастовият диапазон е от 30 до 80 години. Засега повечето са американци.

Miray ще влезе във владение на кораба в края на септември, а круизът ще тръгне през ноември. "Това всъщност е дълъг период от време - вършим много работа, но невероятни неща могат да се направят и за две-три седмици", казва тя.

Корабът ще бъде в сух док в продължение на две седмици в Германия, където корпусът му ще бъде пребоядисан и ще започне работа по бизнес центъра и офисите.

Снимка: AIDAaura

Битка в съда

Що се отнася до твърденията на бившите им колеги, Холмс нарича "клеветнически" коментара за "негодността за плаване", като добавя, че корабите преминават "многобройни инспекции" годишно, за да получат сертификати за безопасност на пътниците, и че твърдението е "напълно невалидно". Има толкова много различни сертификати за безопасност, през които трябва да преминат, за да позволят на пътниците да стъпят на борда", казва тя. Последното свидетелство за безопасност на пътническия кораб (PSSC) на Gemini е издадено през октомври 2022 г. и ще бъде подновено следващата седмица, казва тя.

Петерсон заявява пред CNN, че ще подаде насрещен иск в съда. "Поддържам коментарите си относно казаното и случилото се и очаквам с нетърпение да докажа всяка подробност в съда. Убеден съм, че ще имаме положителен резултат. Разполагаме с десетки имейли, записи и съобщения, които сочат, че Gemini не може да изпълни маршрута, както е обявен.", казва той.

Междувременно започва обратното броене за най-дългия круиз в света.