Въпреки че бяха тежки четири години за американската туристическа индустрия, най-накрая се очаква посетителите от цял свят да достигнат нивата отпреди пандемията през 2024 година. Но растежа на пътуванията далеч не е обещан, а виновниците за това са инфлацията, изменението на климата и геополитическото напрежение, които удрят сектора под кръста.

Все пак правителствата в някои държави са си свършили добре работата, успявайки да минимизират тези рискове и увеличат максимално потенциала си за пътуване и туризъм, пише ВВС, позовавайки се на Индекса за развитие на пътуванията и туризма за 2024 г., който беше публикуван миналия месец от Световния икономически форум. Индексът класира страните по света въз основа на фактори като безопасност и сигурност, приоритизиране на пътуванията и туризма, въздушна и наземна инфраструктура за пътуване, природни и културни ресурси и устойчивост.

В тазгодишната класация Испания, Япония (миналогодишният победител), Франция и Австралия се класираха в челната петица, а за наша изненада, виждаме в горната част на списъка и САЩ. Те успяха да надминат световната конкуренция с отличните си оценки на база...всичко, каквото помислите. Високите резултати са отражение на отличната инфраструктура на страната, лекотата на пътуване между градовете, разнообразните природни и културни дестинации и улеснението предоставено за пътниците под формата на пътеводители за градове, паркове и други атракции.

View this post on Instagram

A post shared by TRAVEL USA

Успехът се дължи и на правителството на САЩ, което предоставя широка подкрепа за пътуванията и туризма, особено в поддържането и регулирането на силната летищна инфраструктура и авиокомпаниите.

Но нека говорим в цифри, защото са най-точният показател.

По данни на Американската туристическа асоциация, през 2019 г., точно преди пандемията, международните посетители в САЩ са наброявали 79,4 млн. души и са похарчили 180 милиарда долара в страната. Но тези цифри се занижиха главоломно след появяването на Covid-19. За сравнение ще разгледаме и колко са се "оръсили" туристите във Франция - най-посещаваната страна в света, която може да се похвали с 90 милиона посетители през същата година. Тогава, приходите от международния туризъм на европейската страна са 61 милиарда долара (56 милиарда евро).

Снимка: IStock

Защо 50-те американски щата са толкова привлекателни?

С по-големи бюджети и персонал, най-големите градове в САЩ положиха огромни усилия да останат в съзнанието и списъка с дестинации на международните пътешественици - и тези големи залози се изплащат.

"В продължение на десетилетия големите градове в САЩ като Лас Вегас и Ню Йорк са предприели проактивен и дори агресивен подход към маркетинга на своите дестинации със силно брандиране по начин, който е траен и резонира сред потребителите", казва Тарин Шер, основател на компанията TK Public Relations, която представлява дестинации като Грийнвил, Южна Каролина и Джорджия.

Глобалните мега събития в САЩ, като "Коачела" и Super Bowl са ключов коз в ръкава на страната, тъй като също привличат посетители от цял ​​свят. Огромната система от национални паркове на САЩ, чиито 63 парка обхващат площ от 54 милиона акра (което е почти колкото цялото Обединено кралство), също не е за подценяване, тъй като се радват на хиляди туристи дневно.

Снимка: Getty Images

Мащабите на страната са я благословили с възможността да притежава разнообразие от пейзажи, характерни са различните климатични пояси, подчертава Тим Лефел, автор на книгата "Най-евтините туристически дестинации".

Локални усилия, мащабни резултати

"Един от основните фактори за успеха на туристическата индустрия в Съединените щати са съвместните усилия между местните, регионалните и държавните туристически организации", заявява Даниел Борха, главен изпълнителен директор на туристическата организация Visit Conejo Valley.

Той даде пример с наскоро стартираната кампания The Ultimate Playground, с която компанията представя своите дейности на открито, както културни и уелнес активности из целия щат. Това даде възможност на партньорите в индустрията да представят по-впечатляващи и игриви дейности, които привличат вниманието на посетителите. Сред тях е и новата изложба "Междузвездни войни" в Президентската библиотека и музей на 40-ия американски президент Роналд Рейгън. Туристическите организации често си партнират и с частни бизнеси като ресторанти и частни атракции, което се явява положителен аспект на туристическата индустрия в САЩ.

Снимка: IStock

Според Световния съвет за пътувания и туризъм, сблъсъкът между ролята на правителството като "прилагащ" орган и частните бизнеси може да затрудни сътрудничеството и да доведе до несъответствие на приоритетите. Този проблем е слабо изразен в САЩ и отношенията на двете страна са в благоприятен за туристите баланс.

Това се доказва и със забележителния ръст на посетителите в градове, които преди не са били популярни дестинации.

"Виждаме огромен ръст на интереса към тези по-малки и по-малко известни дестинации. Те станаха популярни по време на пандемията, когато хората търсеха по-малко населени места за посещение, а това подтикна бизнесите да се развият, тъй като осъзнаха, че има истински пари в туризма", казва Терин Шер, който е и ветеран в индустрията вече от 20 години.

Ясно е, че големите инвестиции не се случват за една нощ, но малко по малко нещата се разрастват. Всеки бизнес или по-голяма организация, член на туристическата мрежа са заложили на дългосрочна стратегия, която повлиява на цялата икономика на града. "Повече посетители означава повече разходи в местни ресторанти, магазини и хотели. Всеки долар, похарчен на местно ниво, се умножава и остава в общността, което води до пряко икономическо въздействие. Бумът на туризма води до повече работни места и възможности в общностите", казва Шер.

В името на успеха

Част от успеха на туризма в САЩ идва от добрата старомодна работна етика, организационна ефективност и надеждна комуникация, смята Тим Лефел.

"Бордовете по туризъм в САЩ си комуникират с журналистите, следят маркетинговите кампании, посещават конференции, за да станат възможно най-добрите в работата си и да намерят хора, с които да си сътрудничат. Те са "на ти" как работи възвръщаемостта на инвестицията и какво е нужно, за да могат да подобрят кампаниите си през следващата година. Те наблюдават с какво другите постигат успех. Погледът им е извън техните граници и непрекъснато се сравняват с останалите страни. Те не се задоволяват с просто вътрешен туризъм", казва той.

Обучението и образованието на професионалистите в туризма се развива в отговор на нуждите и тенденциите в индустрията, а след пандемията те се развиват с ракетна скорост. Всеки ден се появяват все повече технологии, които са помощници на посетителите и работещите в бранша. Роботите за обслужване по стаите и новите технологии като изкуствения интелект са само част от новите удобства. AI се очаква да промени начина, по който пътуващите проучват и резервират пътувания, а САЩ обикновено има предимство с бързото си проучване и развитие в отношение на технологиите.

САЩ никога не са били известни с проекти в малък мащаб, независимо в каква сфера, включително и туристическата. "Когато САЩ се хванат за тенденция, тя не спира, докато всички не ѝ се наситят. Ние не спираме, докато не задминем всички останали по качество или разнообразие", допълва Лефел.