В началото на 2024 г. властите в Андалусия правят нова 4.5-километрова велоалея, която разделя горите Чиклана де ла Фронтера и Конил де ла Фронтера.

Макар и да говорим за скромно разстояние, мнозина са положително настроени към идеята, че властите най-накрая са решили да положат основата за един по-устойчив и екологично чист метод за транспорт. Финансирането на велоалеята идва с помощта на EuroVelo 8, което се стреми да започва от Кадиз, Испания и да стига до Атина.

Крайният резултат ще е маршрут с дължина от 7560 километра, които няма да бъдат свързани с основните маршрути. Мнозина приемат това за добър сигнал, докато не става ясно, че велоалеята не е завършена и има един последен щрих, който трябва да се добави. Колоездачите в региона признават, че идеята е прекрасна и спестява много време.

След няколко седмици в употреба, властите поставят сериозни бетонни колони в средата с ширина от 30 сантиметра и височина от почти метър в центъра на велоалеята.

Въпросните препятствия са поставени предимно на завоите, което може да създаде сериозни главоболия на всеки един колоездач. Вело алеята е с ширина от 2 метра и с подобни препятствия изяжда особено при дъждовно време. Мнозина подозират, че идеята на тези препятствия е свързана с понижаването на риска от заливане при наводнения и също така предпазване на корените на дърветата.

Снимка: EuroVelo 8

При по-сериозна скорост, колоездачите могат да излязат извън пътеката, където също има препятствие. Подадените жалби нямат отговор, но мнозина подозират, че има сериозно неразбирателство между дизайнера и самия изпълнител. И тъй като Андалусия се опитва да даде пример за най-добрата вело алея, сега отново ще бъде добър пример, но за най-лошите в света. Благодарение на тази иновация, колоездачите няма да могат да използват своите товарни велосипеди - известни още като велосипеди с ремаркета.

Андалусия ще трябва да промени велоалеята, ако не иска да се изправи и срещу нарастващ брой пострадали.

Евро Вело 8 ще бъде един от най-добрите и красиви вело маршрути, включващ почти цялото Средиземноморие и предлагащ зашеметяващи гледки за почитателите на ултра маратони. Особено впечатление прави и факта, че турската част на маршрута е обезопасена и властите са се погрижили да осигурят максимална безопасност на гостите си. Съдейки по факта, че вело туризмът продължава да трупа позитиви и да се превръща в едно ново туристическо перо, не трябва да се изненадваме от вниманието и средствата, които се инвестират.