Нискотарифната британска авиокомпания "Изиджет" (EasyJet) съобщи, че новият й контролен център е оборудван с изкуствен интелект, който помага на екипите да управляват по-добре полетите, предадеБТА, цитирайки ДПА.

Персоналът, базиран в интегрирания контролен център близо до летище Лутън, има достъп до генеративния инструмент с ИИ, наречен "Джетстрийм" (Jetstream), посочват от компанията. Това дава възможност на пилоти и наземни екипи да решават по-бързо възникнали проблеми.

Сред ползите при употребата на изкуствен интелект са прогнозирането на изисквания за необходимостта от резервен екипаж и препоръчването на най-добрите опции за екипажите във всеки полет, посочват от компанията.

В контролния център работят около 250 души, които ежедневно обслужват около 2000 полета на "Изиджет". Те трябва да планират маршрути, да осигуряват пилоти и екипажи, да организират поддръжката на самолетите и връзката с пътниците.

"Радваме се, че новият ни контролен център заработи преди началото на лятото, осигурявайки на оперативните екипи възможности по-лесно да обслужват около 13 000 полета на седмица", заяви главният изпълнителен директор Йохан Лундгрен.