Прекарва само шест години в експлоатация, преди да се разбие край бреговете на Ямайка, но е впечатляващо творение.

Проектиран така, че да прилича повече на яхта, отколкото на който и да е от търговските си събратя, той е бил олицетворение на чист лукс. 120 първокласни каюти, интериорен дизайн, одобрен от самия германски император, и удобства, включващи библиотека, гимнастически салон и дори тъмна стаичка за проявяване на филми от любители фотографи. Корабът бил толкова красив, че всъщност накарал кайзера да ревнува, че е по-луксозен от неговата лична яхта.

Снимка: SS Prinzessin Victoria Luise

Придвижвайки се с постоянна скорост от 15 възела (28 км/ч), той може и да не се е движил толкова бързо, колкото Титаник (вероятно за добро), но за кораб, предназначен само за пътници, SS Prinzessin Victoria Luise е революционен плавателен съд. Бил е специално построен като круизен кораб - новаторска идея, възникнала след експеримент на германския корабен магнат Алберт Балин.

Снимка: SS Prinzessin Victoria Luise
 

Той забелязва, че един от най-големите флагмански океански лайнери на компанията му -  SS Augusta Victoria, седи в пристанището и е напълно безполезен през по-голямата част от зимния сезон, просто защото пътниците предпочитат да пътуват през Северния Атлантик в по-топъл климат.

Снимка: SS Prinzessin Victoria Luise

Затова, противно на съветите на всички, той решава да изпрати Augusta Victoria на 58-дневно "пътешествие за удоволствие" от Германия през Средиземно море до Ориента. Круизът включвал добре планирани екскурзии на брега и в пристанищата по маршрута. Пътуването има огромен успех и въвежда концепцията за "плаващ хотел".

Снимка: SS Prinzessin Victoria Luise

Технически SS Augusta Victoria е първият кораб, който се отправя на круиз, а SS Prinzessin Victoria Luise е първият кораб, построен специално за круиз.

Снимка: SS Prinzessin Victoria Luise

Каква е разликата? SS Augusta Victoria  е построен като океански лайнер, така че не разполага със същите удобства, които бихте очаквали от плаващ хотел за дълги преходи в морето. В SS Prinzessin Victoria Luise Алберт Балин проектира истински круизен кораб за пазара на търсещите удоволствие.

Снимка: SS Prinzessin Victoria Luise

Колкото до гибелта ѝ - през нощта на 16 декември SS Prinzessin Victoria Luise се опитва да влезе в пристанището на Кингстън, Ямайка. Капитанът обърква фаровете и се насочва към грешния с 14 възела, като в 21,30 ч. се удря в скалите. Двигателите са пуснати на пълен ход, но корабът не може да се измъкне.

Снимка: SS Prinzessin Victoria Luise

Капитанът се връща в каютата си и се самоубива. Пътниците са спасени едва на следващата сутрин, а красивият SS Prinzessin Victoria Luise е обявен за напълно загубен. И така, историята на първото луксозно круизно пътешествие няма щастлив край, но пък разкрива корабокрушение, което провокира въображението. Какви ли съкровища се крият на дъното на океана? Мнозина са опитвали да разкрият тайната на SS Prinzessin Victoria Luise, но поне засега безуспешно.

Снимка: SS Prinzessin Victoria Luise

Снимка: SS Prinzessin Victoria Luise

Снимка: SS Prinzessin Victoria Luise

Снимка: SS Prinzessin Victoria Luise