Около 40 000 българи избраха круизната екскурзия за последните десет години. Само за последната 2016 година пасажери на круизни кораби са почти 10 000 българи. Очакванията са поне двукратно увеличение на пасажерите от България, посочват от Българското круиз общество.

Най-търсени към момента са круиз линиите в икономичния сегмент: AIDA, Celestyal, Pullmantur, Thomson. Те привличат около 60% от българския круиз пазар. Повечето от корабите са по-стари, съответстващи ориентировъчно на хотели от категория 2-3 звезди. Посещаваните дестинации са почти изцяло само в Европа.

Около 35% от сънародниците ни се насочват към стандартния сегмент.
Това са нови (обикновено до 10-годишни), модерни, големи кораби, с много забавления за всички възрастови групи. Съответстват на хотели от категория 4-5 звезди. Управлявани са от най-големите круиз линии в сектора: Royal Caribbean, MSC, Costa, NCL и др. Предпочитаните дестинации тук също основно са в Европа, но са налице резервации и за Дубай, и Карибските острови. Цените са с около 20 евро на човек на ден по-високи от тези за икономичния сегмент.

Приблизително 5% от българите са с достатъчно натрупан опит в пътуванията и избират круизите от първокласния сегмент: Princess, Holland America или Celebrity.

В тази ниша корабите са по-малки от стандартния сегмент като капацитети – в повечето случаи между 1500 и малко над 3000 пасажери. На борда всичко е по-висок клас – обзавеждане и оборудване, храни, напитки, обслужване.
Цените са по-високи от тези на стандартния сегмент и в зависимост от кораба, продължителността на маршрута и времето на направа на резервацията започват от около 20 евро на човек на ден повече в сравнение със стандартния сегмент.

 В началото на 2017- а година традиционно в целия свят започна т.нар. „wave season“ – време на промоции за резервации на круиз ваканции. Този период продължава до края на месец март и осигурява около половината от пасажерите за отплаванията на корабите през годината.