За някои компании COVID-19 беше сериозен удар, а за други - последният такъв, който сложи край на и без това вече обреченото им съществуване.

Туристическият сектор и авиацията са сред най-тежко засегнатите от пандемията. Някои авиокомпании не успяха да се справят със ситуацията и обявиха банкрут още преди да са изминали и две години от официалния старт на пандемията.

Alitalia

Най-голямата авиокомпания на Италия има финансови проблеми от няколко години. През 2017 г. беше принудена да подаде заявка за външно управление, но след няколко години скитане между различни инвеститори, на 15 октомври 2021 г. авиокомпанията успешно изпълни последния си курс от Рим до Каляри. Активите на компанията бяха предадени на ITA Airways, новият национален превозвач на Италия, който е изцяло собственост на държавата.

Air Italy

Air Italy преустанови дейност на 11 февруари 2020 г., като стана една от първите авиокомпании в света, които излязоха от пазара по време на пандемията. Тя беше вторият по големина авиопревозвач, базиран в Рим, след Alitalia. Компанията постепенно намали маршрутите и честотата на полетите си, а на 16 април 2020 г. извърши последния си полет. Активите ѝ също бяха предадени на новия национален превозвач ITA Airways.

Virgin Australia

Virgin Australia е позната на онези, които са пътували в района на Австралия, Нова Зеландия и азиатската част на Тихия океан. Създадена е през 2000 г. под името Virgin Blue, като тогава има два самолета и обслужва един-единствен маршрут. След срива на авиокомпания Ansett Australia през 2001 г. изведнъж се оказва основният вътрешен превозвач в Австралия, а през 2011 г. се преименува на Virgin Australia. Компанията понесе сериозни загуби по време на пандемията. Заради финансови проблеми минава под външно управление и от 21 април 2020 г. официално е закрита. След продажбата ѝ и с нов инвеститор Virgin Australia прави нов опит да се върне на пазара от октомври 2020 г.

Flybe

Flybe е позната предимно на тези, които летят в Обединеното кралство. Съдбата на Flybe изненада мнозина, тъй като в разцвета си тази авиокомпания изпълнява повече от половината вътрешни полети във Великобритания.

В началото на март 2020 г. компанията подава заявление за защита от банкрут. Изглежда обаче все още има шанс за спасяването ѝ, тъй като има ново ръководство и планира да възобнови дейността си.

Avianca

Още един неочакван банкрут сполетява авиокомпания Avianca, която на 11 май 2020 г. преустановява полетите си до и от САЩ. Преди това тя е не само втората по възраст авиокомпания в света, но и един от главните превозвачи в Латинска Америка. През октомври 2021 г. от превозвача обявиха плановете си да се слеят в чилийската Sky Airline и да възстановят дейността си през 2022 г. като мега лоукост авиокомпания.

Thai Airways

Тайландските авиолинии изпитват финансови проблеми от години. Съдът, който разглежда делото за банкрут на компанията я принуди да продължи дейността си под надзор. Thai Airways съществува от повече от 60 години и тайландските власти настояват, че страната трябва да има своя държавна компания за въздушни превози. За пътниците поне за момента няма промяна - авиокомпанията продължава да изпълнява полетите си.

Virgin Atlantic

На 4 август 2020 г. авиокомпания Virgin Atlantic подава заявление за фалит заради влошеното си състояние във връзка с намалелия брой пътници заради пандемията. За момента все още изпълнява полети. Любопитно е, че през 2019 г. Virgin Atlantic участва в наддаването за закупуване на фалиращата Flybe.

Philippine Airlines

Главният превозвач на Филипините също не успя да се спаси от последиците от пандемията. На 3 септември 2021 г. тя подаде заявление за фалит, като съдбата ѝ все още не е известна.