Чепеларе патентова като своя запазена марка "Зеленото сърце на България", съобщиха от Общинската администрация. Рекламният слоган "Зеленото сърце на България" ще представя Чепеларе като целогодишна туристическа дестинация.
Общината разработва нова туристическа стратегия за налагане на Чепеларе като дестинация за климатолечение, спортен, селски и еко туризъм.
"Зеленото сърце на България" като запазена марка обобщава именно уникалните природни дадености на района на Чепеларе, уточняват от Туристическия информационен център. Условията за климатолечение са основен акцент в новата концепция за развитие на туризма. Замисълът е да се възползваме от даденостите на природата, от чистия въздух, обяснява Костадин Беленозов, експерт в Туристическия център.
Той припомня, че още в началото на 20-и век в Чепеларе е създаден санаториум, в който са се лекували пациенти с белодробни заболявания. Иглолистните дървесни видове в района на Чепеларе по естествен път прочистват въздуха, който е много благоприятен за такъв вид лечение, допълва експертът.
Запазени са архивни документи и свидетелства за това, че дори германски войници по време на Втората световна война са идвали в Чепеларе да се възстановяват, възползвайки се от благоприятния климат и условия. Това доказва, че неслучайно Чепеларе преди век е избран за място за климатолечение, смята Костадин Беленозов.
Община Чепеларе ангажира специалисти, които да извършват измервания и изследвания на въздуха и климатичните условия, така че туристическият продукт да бъде сертифициран, посочва експертът по туризъм.
Разработваната туристическа стратегия се фокусира и върху потенциала за осигуряване на условия за планинска подготовка за спортисти. Предвижда се обновяване на спортната база в общината, за да се приемат значими състезания и събития.