Много пътешественици поемат на приключение с надеждата, че то ще бъде наистина уникално за тях. Желаят да бъдат първите, които ще открият скрити съкровища, далеч от шумните тълпи и прекалено посещаваните забележителности.

Португалия предлага много такива възможности. Онези, които търсят, ще открият очарователни малки градове и планински села.

Макар да бяхме отворени за отклонения, си определихме маршрут, който планирахме да следваме свободно. Тръгнахме от Лисабон към Порто, Монсанто, Евора и след това обратно към Лисабон, разказва за пътешествието си Euronews.

Това, което видяхме по пътя, не ни разочарова. От гледки като от картичка до незабравими ястия - ето какво откриват от екипа - може да бъде и ваш вдъхновяващ пътеводител при следващото ви приключение в Португалия.

Бренди в Лоуриня и птици на Берленга

Изборът да останем във вътрешността на страната, преди да се отправим към остров Берленга, ни отведе до Лоуриня, на час път северно от Лисабон, където отседнахме в преустроена древна вятърна мелница и открихме прочутото бренди на региона.

Снимка: iStock by Getty Images

Като единствените посетители на обекта този ден, ни беше организирана частна обиколка на Adega Cooperativa da Lourinhã, един от трите обособени региона за производство на бренди в Европа, другите са Арманяк и Коняк.

Английският екскурзовод и нейният син ни показаха бъчвите за отлежаване, преди да потопят бутилките с "агуардиенте" в червен восък, за да ги запечатат.

След това се отправихме с ферибот към остров Берленга, на около 10 км от рибарското селище Пениче. Това е розово парче гранит, което стърчи в тюркоазенозелените води на Атлантическия океан и е дом на впечатляващ брой морски птици. Повечето посетители идват сутрин и си тръгват в ранната вечер, но ние решихме да останем за една нощ. Няколкото налични стаи предлагат прекрасна гледка към водата - ятата риби се виждат дори от високо - мечтано място за наблюдение на залеза.

От Порто до Белмонте: замъци и сирене

След като няколко дни бяхме сред туристическите тълпи в Порто, поехме по дългия път към Монсанто, близо до испанската граница, като избрахме маршрут през Националния парк Сера да Ещрела (Parque Nacional da Serra da Estrela).

Снимка: iStock by Getty Images

Спирайки в селцето Белмонте на върха на хълма, открихме замък от XII век, и някои от най-добрите сирена по време на пътуването ни. Това, което мислехме, че ще бъде обикновен обяд в кръчма без име, се оказа чудесно ястие в магазин, в който се продаваха огромни пити овче сирене от Сера, произведено от братовчеда на собственика, и вино, произведено от самия собственик. Това беше следобедна спирка, която спокойно можеше да заслужи няколко дни проучване. Непременно го направете.

Изследване на камъните на Монсанто

Пристигнахме в Монсанто в късен следобед - магическо село на върха на планината, където жителите са построили жилищата си в и около масивни камъни.

Снимка: iStock by Getty Images

Собственикът на гостилницата ни предложи да разгледаме близкото село Пеня Гарсия, където има замък, древни  мелници и вкаменелости. Нашата основна цел обаче беше малкото езеро, сгушено под стръмния скалист склон. Преди да се потопим в студената вода изпитахме истинско удоволствие не само от прелестта на водопада, но и от факта, че бяхме единствените посетители там.

Идана-а-Веля: Откриване на най-стария град в Португалия

Напускайки Монсанто и потегляйки към Евора, направихме кратка спирка в Идана-а-Веля - един от най-старите градове в Португалия, някога процъфтяващ и оживен, с дълга римска история, а сега с население от едва няколко хиляди души. Той може да се похвали с крепост на рицарите тамплиери, римска градска порта и стени, но и с атмосфера на призрачен град.

Снимка: iStock by Getty Images

След това се спуснахме в региона Алентежу, минавайки покрай многобройни лозя. Спряхме в Арайолуш, известен с ръчно плетените си килими. Не пропускайте да поговорите с жените, които седят и плетат пред домовете си, ще ви разкрият удивителни истории за миналото на района.

Най-добрият ресторант в Евора

В Евора предпочетохме да седнем и да хапнем, а не да се разхождаме и да изследваме. Все пак се изкачихме до Храма на Диана и се наредихме на опашка за (донякъде страховития) параклис, в който се съхраняват костите на около 5000 души, включително францискански монаси, които са били извадени от гробищата.

Снимка: iStock by Getty Images

Избрахме просто да се насладим на града и опитахме най-добрата храна за цялото пътуване в ресторант Fialho. Под тъмни тавани с дървени греди обядвахме с шунка пресунто, октопод на скара, медальони от прочутото местно черно свинско месо и печена риба, поднесени от сервитьори с папийонки.

Пътувайки по обратния път споделяхме помежду си, че сме видели толкова много от Португалия, но че всъщност това пътешествие е само малко парче от страната и щипка вкус от всяко място, в което сме прекарали време.

"Сякаш са ми сервирали най-вкусния сандвич в живота ми, а аз съм отхапал една хапка и трябва просто да стана и да напусна ресторанта", казва един от пътешествениците на Euronews.