Пътуването се счита за хоби на всяко поколение. Изследването на нови градове, наслаждаването на местната кухня и отдалечаването от дома може да помогне да получим така необходимата почивка и релаксация. Ваканциите обаче могат да бъдат скъпи и макар да е забавно да пътуваме, понякога разходите могат да бъдат непосилни.

Дали обаче можем да си дадем реална сметка колко трябва да струва една ваканция? Всъщност, въз основа на скорошно проучване на GOBankingRates, се оказа, че има голямо несъответствие между поколенията относно това колко харчат за пътуване.

Според компанията младежите по цял свят на възраст между 18 и 24 години са по-склонни да изхарчат голяма сума пари, за да пътешестват. Вероятно не е изненадващо, че проучването на GOBankingRates също показва, че поколението Z има и склонност да прекалява, когато пътува, като 40% от анкетираните казват, че са изразходили бюджета си още в началото на пътешествията си през изминалата година.

Но хората на възраст 65+ са онези, които си позволяват повече в световен мащаб, но пък те не пътуват толкова много. Когато обаче го правят - туристическите агенции отчитат най-висок процент пътници именно от тази възраст.

A защо поколението X не пътува толкова много?

Според проучването около 65% от поколението X (родените в периода 1965 - 1980 г.) държи да не харчи на всяка цена за пътуване. Това може да е шокиращо, особено като се има предвид, че мнозина са в най-добре печелещите години от кариерата си и трябва да могат да си позволят лукса.

Между 43-64 години обаче има някои житейски обстоятелства, които трябва да се вземат предвид. Много родители от поколение X имат по-големи деца с натоварени графици и пътуването може да не е опция за някои от тях. Плюс това, с разходите за тийнейджъри и плащане на авиокомпании и транспорт за цялото семейство, това може да бъде непосилно. В проучването над 75% от респондентите от поколение X казват, че покачването на разходите за живот им е попречило да пътуват повече. При все още висока инфлация и отваряне на пътувания през изминалата година, това е напълно логично.

Очаквано, в световен план, именно тези две поколения (Z и Х) се конкурират що се отнася до пътешествия. Едните си позволяват повече, а другите се подготвят за най-добрия момент за пътешествие.