Проблемът не може да се реши само със засилване на рекламата. Решение може да бъде намерено, ако се погледне на темата "от друга перспектива". С други думи, като видим как ни възприема тази част от туристическото общество, която има "пари", която очакваме да дойде в нашата страна.

Има много туристи, но....

Председателят на турската асоциация на инвеститорите в туризма Оя Нарин отбелязва, че туризмът е бил в най-лошото си състояние през 2016-та година.

"През 2017-та изглежда, че има подобрение. Но има голям спад в приходите. Ще го усетим още повече в края на тази година. Очакваме загуба от 30 милиарда долара в туристическия сектор, когато включим следващите две години с миналата година", казва Нарин.

Тя посочва, че са подготвили план за подобряване на положението и ще го представят на правителството. Със сигурност той ще помогне, но дали решението е само въпрос на "план"? Не само с ръст на туризма, но за да се повиши и ефективността, трябва да се преосмисли имиджът на Турция навън и да се подобри.

Туристите, дошли в Турция в най-лошия период, през 2016-та година, са похарчили средно по 602 долара, докато турските туристи харчат в чужбина средно по 973 долара!

Защо е така?

Кои са турците, пътуващи в чужбина и харчещи толкова пари? Те са с по-високо образование и доходи. Те търсят различни градове, музеи, театри и концерти, когато отидат в чужбина.

Туристите, идващи в Турция, са тези, чиито приоритет са "море, плаж, евтини хотели и храна" и те не харчат много пари. Разбира се, "повече реклами" може да дадат резултат в привличане на по-богати, добре образовани западни и източни туристи, но това, което е по-важно, е Турция да има по-добър имидж "за добре образованата и богата" част от света.

Културните и интелектуалните интереси на добре образованите и с високи доходи туристи са многобройни и от различно естество. Те четат повече книги и вестници.

Извън финансовия комфорт, "общата представа" също е важна за тях. Негативните резултати от терористичните актове и опита за преврат за очевидни. Терористични актове може да има във всяка държава. Но когато нашите лидери представят Турция като "държава, която не може да бъде управлявана без да е в състояние на извънредно положение", това не засилва ли още повече негативното впечатление? Следователно бизнесът трябва да каже основателно, "извънредното положение трябва да бъде преустановено".

Това правителство не се ли бореше с тероризма и преди извънредното положение? Разбира се, че да. На всичко отгоре има много информации, че извънредното положение се използва за политически натиск.

Какво ще кажете, когато политици обявяват професионални журналисти за терористи, за да се създаде усещането, че "опасността е голяма" във вътрешните работи. Какъв имидж се създава? А когато се уволняват университетски преподаватели и им се забранява да пътуват в чужбина? Това как влияе върху имиджа?

Това кара хората да смятат Турция или за "много опасна" страна или за държава с "авторитарно" управление.

--------
* Превод за БТА на Зорница Крушарска