Пандемията определено промени начина, по който пътуваме. Всяка почивка или екскурзия, на която сме склонни да тръгнем, е свързана със сложна организация, стрес до последния момент (когато излезе заветният резултат от теста за пътуване) и големи очаквания.

Все повече хора имат нужда да потърсят мнения и отзиви онлайн на туристи, които вече са посетили съответния хотел, град или забележителност, преди да решат да резервират почивката си там. Оказва се обаче, че това по-скоро води до проблеми, отколкото до по-добро планиране и по-добро прекарване.

От скорошно проучване на компанията за ваканционни жилища под наем "Плъм Гайд" сред 4000 туристи става ясно, че много от хората се вманичават на тема "онлайн ревюта". Повече от половината американци например биха резервирали почивката си едва след като прочетат средно 17 отзива в интернет. Близо един на всеки десет има нужда от много повече и прочита поне по 40 ревюта преди резервация.

Над 67% от американците признават, че са "вманиачени" да четат мнения онлайн, а близо половината от тях признават, че биха се чувствали "стресирани", ако трябва да изберат пътуването си, без да са прочели и едно ревю на мястото.

По-важният въпрос тук е дали всичко това подобрява преживяването на самата почивка. Според проучването отговорът е не.

46% от американците признават, че са били сериозно разочаровани именно заради прочетените онлайн мнения. Трима от четирима запитани признават, че са се почувствали разстроени по време на почивката си заради прекалено голямото доверие, което са отдали на онлайн ревютата.

Специалистът по когнитивна психология Филип Фернбах коментира пред "Форбс", че трябва да се обърне сериозно внимание на прекаленото разчитане на онлайн рейтинги и мнения.

"Те могат да бъдат изпълнени с неуместност, неавтентичност и пристрастност. Това не означава, че не трябва да ги гледате, а по-скоро имайте предвид, че информацията, която получавате, не е Библия", казва той. "Средната оценка със звезди е силно предубедена, фалшивите отзиви са често срещани и за преживявания като [пътувания] различните потребители могат да имат коренно различни вкусове," коментира Фернбах.

Снимка: iStock by Getty Images

Във всички платформи, където е възможно оставянето на коментари и рейтинг от посетителите, има анекдотични случаи, в които световни забележителности получават по една звезда и негативни отзиви от посетителите. Например Биг Бен в Лондон е оценен с една звезда от един потребител, който споделя: "Това е просто един голям часовник. Не разбирам цялата истерия покрай този часовник. Това буквално е просто един часовник. Така или иначе след 30 години ще е дигитален".

Друг турист смята името на кулата Биг Бен (Буквално Големият Бен) за пресилено: "Е, миналата седмица отидох до прочутия Биг Бен. Да ви кажа, трябва да го прекръстим на Средния Бен (Medium Ben). Виждал съм по-големи кули от лего. Ще се върна, ако го направят по-висок".

Това само показва колко субективни могат да бъдат ревютата, независимо за какви обекти става въпрос.

Означава ли това, че хората трябва да се откажат от четенето на онлайн отзиви? Според Фернбах не.

"Не мисля, че хората трябва да избягват изцяло мненията, но трябва да оценяват, че те не са съвършени, както и да осъзнават, че колкото и да четат, това няма да им осигури перфектната почивка."

Прочетете още Съвети за пътуване ТУК >>>