Светът се променя, а с него и много от нещата, които доскоро сме приемали за даденост.
Почивките на плаж и разглеждането на забележителности в момента са частично възможни и само на определени места.
Но хората искат да пътуват и имат нужда от тръпката на новото.
Пандемията и дългото стоене вкъщи доведоха до нови форми на туризъм, които не са съществували или не са били толкова търсени в миналото.
Вулкан туризъм
След поредицата от изригвания на вулкани в Исландия и на руския полуостров Камчатка, екстремният туризъм стана тренд и стотици ентусиасти изминават огромни разстояния, за да се доближат до кратера и огнената лава. Някои от тях дори използваха все още неизстиналата лава, за да си пекат на нея наденички.
Многобройните клипчета в социалните мрежи на хора в опасна близост до изригващия вулкан Ключевская Сопка на Камчатка станаха причина руските власти официално да призоват туристите да спрат да си правят селфита при кратера и да бъдат предпазливи.
Ваксинационен туризъм
Още в началото на годината стана ясно, че Дубай предлага възможност на чужденци да се ваксинират в емирството. Това беше добра новина за тези, които имаха желание да си сложат ваксина, но правилата в собствената им страна не позволяваха това.
Хитова дестинация за ваксинационен туризъм през последните седмици пък стана Сърбия, която обяви, че е готова да предостави безплатни ваксини на чужденци.
Имунитет туризъм
Покрай пандемията хората по цял свят се опитват да подсилят имунитета си и туристическият бизнес отговаря на търсенето - ритрийтите за подсилване на имунитета в Азия предлагат комбинация от почивка, екзотика и обещание за по-добро здраве.
Луксозни уелнес комплекси в Индонезия, Тайланд, Филипините и други азиатски страни предлагаха почивки за подсилване на имунитета и преди пандемията от коронавирус, но с промяната на живота и приоритетите на хората, интересът към тях през последните месеци е завишен и все повече хотели, които са предлагали здравен туризъм, изготвят специални пакети за подсилване на имунитета.
Ресторант с крила
Носталгията по пътуването се проявява различно при различните хора. Една от първите идеи, които реализираха авиокомпании по цял свят, бяха така наречените "полети доникъде", при които пътниците прекарваха няколко часа в небето, но излитането и кацането бяха от едно и също летище.
За тези, на които най-много им липсва самолетната храна, авиокомпаниите организираха и обяд на борда... но в паркиран на летището самолет. Инициативата беше проведена за първи път в Сингапур, а през април стана хит в Токио, където всеки ден се сервира обяд в първа и бизнес класа, като цената за един човек е 460 евро.
Хоум офис туризъм
Екзотични, карибски, топли и студени - десетки държави по света обявиха през последните месеци пускането на специални визи, които целят да привлекат за престой от 6 месеца до 2 години дистанционно работещи хора. Преместването на хоум офиса на някое топло място с плаж и палми е изкушаващо предложение, което често върви с определени изисквания - за минимални месечни доходи, международна здравна застраховка и други.